Artikler

Sikke en rejse … BGRAPHIC er nu online med et nyt website

At udvikle et website til sig selv kan på mange måder være krævende. Nu har vi været det igennem. For de spørgsmål, vi stiller vores kunder, skal vi også stille os selv, og samtidig også svare på! Det har skærpet vores profil og bare været et mega sjovt projekt.

Når vi udvikler et website, skal vi undersøge, hvordan virksomheden gerne vil opfattes, hvordan du gerne vil møde dine interessenter, og sidst men ikke mindst, hvilke handlemuligheder og aktiviteter websitet skal give. Skal brugeren hente viden, få gode idéer, blive inspireret til at ringe, finde kontaktoplysninger, handle i en webshop eller noget helt andet. Man skal derudover hele tiden tænke, at der kan være mange veje ind til informationen. Man kommer måske ind via en Google-søgning på en underside og skal derefter let kunne guide sig rundt på websitet, så man får lukket flest mulige ”døre” op.

Vores fornemmeste opgave er, at virksomheden møder deres interessenter på en måde, der kan styrke deres forretning eller virksomhed og give en god funktionel oplevelse, som gør, at de vender tilbage. Websitet kan fungere som omdrejningspunktet og platformen for hele din kommunikation. Det bliver dit talerør til omverden og dine interessenter – det digitale værktøj, som du bør bruge mest tid på. Herfra kan du dele nyheder og artikler på sociale medier samt tiltrække følgere til dit digitale nyhedsbrev. Hvis det er, hvad du ønsker. Alle ønsker skal opfyldes og komme godt i mål.

Kend dig selv

Hvordan vi gerne vil opfattes som virksomhed er at beskrive kernen i sin virksomhed. Det er ofte sværere, når vi skal sætte ord på os selv. Fordi vi synes så meget er vigtigt. Der er så meget at fortælle – vi ser os selv indefra og ud. Men det handler om at finde den enkle vinkel, eller den lille skæve historie, hvor virksomhedens dna og brandfortælling ligger gemt. Hvad er det for et fingeraftyk, du gerne vil sætte? Det skal kommunikeres både sprogligt og visuelt – enkelt og ligetil – og i en form, der appellerer til modtagere og interessenter. 


Kend din målgruppe

Den anden dimension, der er mindst lige så vigtig, er at betragte os selv udefra og ind. Hvad er vigtigt for vores interessenter? Hvad kan begejstre? Hvad leder de efter? Og hvordan skal de kunne finde det, de søger? Spørgsmålene kan være mange, og svarene skal findes hos den målgruppe, som vi gerne vil have i tale. 

Vi tror på, at når vi ser os selv udefra, så tør vi skære det unødvendige fra, finde ind til det essentielle og på den baggrund udvikle et design og funktionalitet, der står skarpt, intuitivt og brugervenligt, og hvor indholdet er præcist og tilpas i omfang, så brugeren får en god oplevelse. Finder de dét de søger, så får de lyst til at vende tilbage. For websitet er et hurtigt medie, hvor tålmodigheden er lille og fordybelsen kan være kort. 

Vær parat til at forandre

Et website bør hele tiden være under forandring. Nyt indhold skal løbende tilføres. Det kan være en krævende opgave, men det er samtidig en unik mulighed for hele tiden at tilpasse sit indhold til sin målgruppe. Med effektive værktøjer som fx Google Analytics, der kan anvendes til at følge trafikken på et website, kan man meget præcist se, hvad der hitter hos brugerne. Der skal nogle gange en oprydning eller en revitalisering til, hvis der er sider på websitet, der ikke bliver besøgt. Eller måske skal de helt fjernes igen. Det kommer an på, hvilken type virksomhed du er.


Vi kommer hele vejen rundt

Der er en lang række af bullet points, som vi sammen skal tjekke af for at få et nyt website lanceret. God informationsarkitektur. Smukt og intuitivt design. Præcist og godt formuleret indhold / content. Upload af gode, autentiske og relevante fotos eller illustrationer, der er søgeordsoptimeret. Valg af CMS – (Content Management System – vi bruger selv WordPress). Tjekket navigation i menupunkter. God og enkel programmering. Responsiv optimering til desktop, tablet og mobil. Evt. virksomhedspræsentation som video eller animation, der giver en kort intro til firmaet. Call to action knapper eller bannere i bunden af siderne, så du altid kan komme nemt videre til nyt indhold på sitet. Husk persondata og ja tak til cookies. Link til sociale medier. Link til dit nyhedsbrev. Vi kommer hele vejen rundt, så websitet kommer til at fungere effektivt i din daglige kommunikation.

Vi ved, at det virker

Vi har gennem de seneste år oplevet, at vores website rækker langt længere, end til vores nære kontakter og netværk. For vi bliver Googlet og får henvendelser fra kunder, som vi ikke kendte til. Og det er jo fordi det virker  Vi formår fx med vores cases at beskrive en opgave, som andre kunder gerne vil have tilsvarende for deres virksomhed og udviklet i deres brand. Design og gode brugeroplevelser går hånd i hånd og skaber nye relationer.

Tjek det ud

Tag et kig på vores nye website – www.bgraphic.dk og få et indblik i, hvad vi kan, hvem vi er – og ikke mindst få appetit til at handle hos os. Vi tager telefonen, når du ringer på 70 22 87 89.

13. april 2021