Artikler
At arbejde med designede skabeloner i programmer som Word, PowerPoint, Mailchimp eller InDesign er en praktisk og effektiv løsning for både små og store virksomheder. Skabeloner sparer tid, sikrer ensartethed og hjælper med at opretholde et professionelt og sammenhængende brand. I denne artikel vil vi kort gennemgå de vigtigste fordele ved at bruge skabeloner i din virksomheds kommunikation.
1. Tidsbesparende
En af de største fordele ved at bruge designede skabeloner er, at det sparer tid. Når en skabelon er udviklet i dit virksomhedsdesign, behøver du ikke at bruge tid på at overveje layout, farver og skrifttyper for hver ny opgave. Uanset om du arbejder med et nyhedsbrev i Mailchimp, en præsentation i PowerPoint eller et dokument i Word, så er du allerede sikret, at de visuelle elementer er på plads. Så kan du bruge din tid på at skabe relevant og vedkommende indhold.
2. Ensartet brandoplevelse
Designede skabeloner sikrer, at alle dine dokumenter, præsentationer eller marketingmaterialer er visuelt sammenhængende. Din virksomhed får dermed en konsekvent visuel identitet og et professionelt brand på tværs af alle platforme og medier, hvilket er vigtigt til opbygning af genkendelighed og tillid hos dine kunder. Så når I anvender skabeloner på tværs af jeres organisation, vil I fremstå velorganiseret og med et stærkt brand.
3. Professionel kommunikation
Godt design i en skabelon hjælper til en professionel kommunikation i jeres præsentationer, marketingkampagner eller kundebreve. Designet har fokus på en god struktur, der giver jer gode muligheder for at gennemarbejde jeres indhold, så vigtige budskaber fremhæves og evt. suppleres med øvrige elementer, der kan understøtte jeres budskaber. God kommunikation signalerer, at din virksomhed er professionel og opmærksom på detaljen. Det giver troværdighed.
4. Øget effektivitet i projekter
Når du samarbejder med dine kolleger, kan en skabelon også være et nyttigt værktøj i jeres projektarbejde. Alle medarbejdere kan skrive udbud, projektbeskrivelser, CV’er etc. på samme måde. Det er med til at sikre at det endelige produkt opfylder virksomhedens krav til projekter og design. Det er effektivt og skaber samtidig en lettere samarbejdsproces, da ingen skal bruge ekstra tid på at få struktur og design til at matche virksomhedens brand og forventninger.
5. Nem tilpasning af indhold
Med en skabelon er det ikke nødvendigt at udvikle et nyt design hver gang du skal lave et nyt nyhedsbrev eller kampagne. Du kan hurtigt variere dit indhold med de muligheder der ligger i skabelonen. Du kan skifte typografier, farver, billeder og anvende forskellige indbyggede designelementer. Det giver dig fleksibiliteten til at producere mange forskellige materialer i dit brand, uden at du går på kompromis med det samlede visuelle udtryk.
6. Minimering af fejl
At arbejde med udgangspunkt i en skabelon hjælper med at reducere risikoen for fejl. Når du har fast definerede designelementer som farver, skrifttyper og logoer, så bliver designet rigtigt hver gang. Skabelonen fungerer nemlig som en guide og hjælper med at forhindre utilsigtede fejl i designet.
7. Skalérbar
En anden stor fordel ved skabeloner er, at de gør det nemt at opskalere din virksomheds kommunikation. Når først en skabelon er udviklet, kan du nemt producere og udsende kundemateriale, præsentationer etc. med høj frekvens. Du kan også tilpasse og udvikle en skabelon til nye dokumenter og marketingmaterialer, uden at det kræver en ny stor
design- og programmeringsproces, fordi du allerede har de overordnede linjer i dit brand på plads.
8. Omkostningseffektiv
Ved at bruge skabeloner kan din virksomhed spare penge på layout og opsætning. Du kan selv løse de fleste standardopgaver, da skabelonerne indeholder de nødvendige designelementer. Uanset om du er en lille virksomhed eller en stor organisation, er skabeloner en investering, der betaler sig på både kort og lang sigt.
Eksempler på skabeloner udarbejdet af BGRAPHIC for vores kunder
BGRAPHIC har udviklet skabeloner i bl.a. Word, PowerPoint, Excel, Mailchimp, Canva og InDesign. Skabelonerne er langt mere end blot en bekvem løsning for vores kunder, de er strategiske værktøjer til at sikre en god kommunikation. De sparer dem tid, sikrer professionel branding og hjælper med at opretholde et ensartet udtryk på tværs af alle deres kommunikationskanaler. Vi har bl.a. løst disse opgaver:
Hvad kan vi hjælpe med?
Alle eksempler viser at man skal tænke bredt i brugen af skabeloner. BGRAPHIC har stor indsigt i at vejlede om, hvornår en skabelon er et egnet værktøj og i hvilket program du bør få udviklet en skabelon.
Spørgsmålene kan være mange, og vi kommer helt ned i detaljen. For det er i høj grad i detaljen, vi finder den rigtige løsning, der medvirker til at skabelonen bliver et godt og brugbart værktøj i hverdagen.
Vi er klar til at hjælpe dig med din næste skabelon. Ring og få hjælp af BGRAPHIC på 70 22 87 89.
14. februar 2025