Artikler
Insourcing, outsourcing, centralisering, decentralisering, interne ressourcer kontra eksterne ressourcer? Vi ved, at nogle gange går det den ene vej og andre gange den anden vej – både i det store perspektiv og på de indre linjer. Grundene kan være mange. Man vil spare, optimere, være tættere på løsningerne, have flere interne eller eksterne muligheder eller ressourcer.
Når vi taler om grafisk design, kan du som virksomhed have din egen interne grafiske designer eller du kan anvende eksterne design- og reklamebureauer. Uanset, hvad du vælger, bør du styre din virksomheds brand, design og kommunikation, som det bedst giver mening for virksomheden. Du sidder for bordenden og skal have alle dine platforme optimeret og til at spille godt sammen.
Mange virksomheder og organisationer har insourcet kommunikation og grafisk design som en integreret del af deres kommunikations- og marketingafdelinger. Men er det i bund og grund en klog strategi? Der er givetvis mange fordele ved at anvende inhouse kompetencer – men der er bestemt også mange fordele ved at outsource hele eller dele af det grafiske arbejde. Faktisk kan vi pege på 10 gode grunde til, at du bør overveje at få hjælp af et eksternt designbureau som os.
#1
Vi tænker i design og kommunikation 365 dage om året – morgen, middag og aften. Vi kan slet ikke lade være. Design og kommunikation ligger dybt i vores DNA. Vi holder af skabe designløsninger, udvikle underfundige koncepter, kommunikere og bare hjælpe dig med alt det gode, vi kan.
#2
Vi er gode til at samarbejde. Vi overtager ikke førerkasketten fra din medarbejder eller din afdeling, men yder rådgivning, bistand og støtte til at få opgaverne ud over rampen og sikkert i mål.
#3
Vi holder overblikket på det hele. På tværs af afdelinger, strategier, subbrands og delopgaver fra hele organisationen. Og vi er gode til at skabe synergi i et varieret kommunikationsbehov.
#4
Dine ressourcer bliver brugt bedre. Din kommunikationsmedarbejders tid er bedre givet ud til udarbejdelse af nye strategier og planer, mens vi fungerer som godstoget, der eksekverer det hele. Hurtigt og til tiden.
#5
Ofte er det sundt at få friske øjne på det hele. Vi kan nemt tilføje merværdi til opgaverne, fordi vi ikke er begrænset af begrebet ’intern historik’, som kan være en barriere for nyudvikling eller nytænkning.
#6
Vi er gode til at planlægge. Lige som alle andre har vi også sygedage – men fordi vi fungerer som et team, kan kollegaer tage over og tage fat, hvis der opstår behov for det. På den måde ligger opgaverne aldrig stille hos os. Det giver sikkerhed for levering.
#7
Har du overvejet, hvad der sker, hvis din medarbejder stopper? Skifter job, går på pension, bliver langtidssyg eller går på barsel? Viden forsvinder, og der skal bruges ekstra ressourcer på at få alt op i samme omdrejninger som før. Hos os bevarer vi al historik, og arbejder så systematisk med tingene, at de velgennemtænkte løsninger hurtigt kan findes frem igen og enten genbruges eller videreudvikles.
#8
Mediebilledet og kommunikationsplatformene er de senere år blevet voldsomt bredere. Det kan være svært som enkeltstående medarbejder eller mindre afdeling, at favne det hele. Vi har spidskompetencer i alle afskygninger og kan løse dine opgaver – uanset type og medie.
#9
Hvor vi ikke løser det selv, har vi heldigvis andre gode folk til rådighed. Vi har et topprofessionelt netværk af leverandører indenfor trykproduktion, webprogrammering, skabeloner til Office-pakken, fotografer, oversættere og meget andet. Og det netværk kommer også dig til gode. Vi kan altid finde den bedste løsning til de færreste penge.
#10
Hos BGRAPHIC har vi tegnet overenskomst. Det betyder, at alle medarbejdere er sikret ordentlige arbejds- og ansættelsesforhold, så du med god samvittighed kan få løst dine opgaver hos os – selv hvis det kræver overarbejde og pressede deadlines.
Vi tænker, at du kan se idéen: Få hjælp fra et helt designteam med mange flere kompetencer og ressourcer, – vi kan meget mere og vi kan nå mere på kort tid 🙂
Du er altid velkommen til at kontakte os på 70 22 87 89, så kan vi skabe et set-up, der passer til din virkelighed og til din virksomheds design- og kommunikationsopgaver.
2. juni 2022