Artikler

Har du sat design og kommunikation på budgettet?

Godt design vil gøre din virksomheds kommunikation mere professionel, nemmere at forstå og styrke jeres forretning. Men det kræver, at der bliver sat penge af til det i god tid. Her er vores fire tips til, hvordan du får nyt og bedre design på budgettet


1. Lav en liste med det design eller kommunikationsmateriale, du ønsker at få opdateret eller udviklet

  • Lav en kort vurdering af positive effekter for jeres kunder eller jeres dialog med kunderne.
  • Lav en kort vurdering af negative effekter ved at fortsætte som hidtil.


2. Tal med de mennesker, der har daglig kontakt med kunder og brugere, og tilføj deres feedback til listen

  • Det kan fx være, at I får de samme spørgsmål igen og igen, der kan besvares med en infografik, en video eller løses med en opdatering af hjemmesiden?
  • Det kan også være, at jeres kunde- eller brugersupport får de samme spørgsmål, hvilket tyder på, at jeres vejledninger trænger til en opdatering?
  • Eller måske savner sælgerne nyt præsentationsmateriale – digitalt eller trykt?


3. Prioritér listen, og find de gode argumenter

  • Gennemgå dine vurderinger af positive og negative effekter, og prioritér designønskerne efter, hvordan de passer ind i organisationens overordnede mål.
  • Overvej, hvordan den ønskede fornyelse af design og kommunikation kan kobles sammen med vigtige prioritetsområder, og om der kan findes finansiering på eksisterende budgetter.


4. Tal med BGRAPHIC og få et uforpligtende tilbud

Vi lægger vægt på at rådgive dig om, hvilke visuelle og kommunikative virkemidler, der vil få jer til at fremstå overbevisende og professionelt samt styrke jeres forretning.

Du er derfor altid meget velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for input til jeres marketing- og kommunikationsbudgetter: Ingen opgave er for lille eller for stor 🙂

10. november 2017