Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Word skabelon

Stikord

Styrk kommunikationen og spar tid med specialdesignede Word-skabeloner

 

I denne guide får du en kort introduktion til, hvordan du kan vælge de rigtige skabeloner til jeres mest oplagte og strategisk vigtige typer af kommunikations- og marketingmateriale.

Skabeloner er især velegnet til kommunikations- og marketingmateriale med ensartet indhold eller opbygning. Her er først de vigtigste typer af skabeloner, som du bør kende:

Dokumenter til din daglige korrespondance

Basisdokumenterne i Word er fx skabeloner til al jeres korrespondance, notater, referater, dagsordner og lignende. Skabelonerne kan designes og programmeres som enkle dokumenter med jeres visuelle identitet. Det er let at udvikle en vifte af skabeloner til materialer, I selv skal kunne producere med kort varsel. Det kan være forsider til mapper, navneskilte til konferencer, invitationer og programmer til events.

Dokumenter til dine udgivelser

Word-skabeloner er også velegnede til større rapporter og publikationer såsom årsrapporter, CSR-rapporter, produktbeskrivelser, kataloger og faktaark osv. Skabeloner til udgivelser kan tilføjes avanceret indhold som billeder, bokse, faktabokse, citater, infografikker, grafer og diagrammer, der sikrer et ensartet og professionelt udtryk hver gang. Indhold, der skabes i Word, Excel eller PowerPoint, kan anvendes på tværs af programmerne og platforme. Excel kan fx styles med fonte og farver fra din visuelle identitet, så dine diagrammer altid har den korrekte styling, når de trækkes ind i Word eller uploades på dit website.

Dokumenter med avancerede funktioner

Avancerede skabeloner kan anvendes til at effektivisere eller ligefrem automatisere de mere rutineprægede dele af kunderejsen. Det kan være blanketter, kontrakter eller omfangsrige dokumenter til udbud eller tilbud, der indeholder en blanding af specialproduceret og standardiseret indhold. Skabelonerne kan optimeres med avancerede funktioner, så de trækker indhold fra databaser og “alt det med småt” såsom juridiske forbehold og disclaimers, så det bliver et smart værktøj i dit daglige arbejde.

De tre kategorier har forskellige styrker og kan anvendes til at optimere forskellige dele af jeres virksomhed og kommunikationsbehov.

Hvordan vælger du de rigtige skabeloner til de mest oplagte kommunikationsopgaver?

I bør investere i skabeloner dér, hvor I får den største positive effekt for jeres virksomhed – både i forhold til arbejdsproces og effektivisering. Før du starter et skabelonprojekt, bør du derfor overveje følgende spørgsmål:

  • Hvilke typer af kommunikations- og marketingmateriale er strategisk vigtigst for jer?
  • Kan indholdet med fordel disponeres og indarbejdes i en skabelon?
  • Hvor ofte skal I anvende skabelonerne?
  • Hvor avancerede skabeloner kan du og dine kolleger håndtere?

De enkle skabeloner vil hurtigt kunne implementeres og anvendes af alle medarbejdere i virksomheden, mens de mere avancerede og effektive skabeloner kræver medarbejdere på superbrugerniveau og oplæring.

Hos BGRAPHIC er vi eksperter i at designe skabeloner til MS Office-pakken. Vi rådgiver og hjælper jer med at afklare, hvor avancerede skabeloner I rent faktisk har behov for. Vi designer skabelonerne, så de understøtter jeres kommunikation og marketing bedst muligt. Ring på 70 22 87 89 og hør mere om mulighederne.

Find eksempler på Word-skabeloner, vi har designet for andre virksomheder i digitale cases.

Skal du have et kampagne- eller mikrosite på den nemme måde?

 

BGRAPHIC kan levere design til alle webplatforme. Til kampagne- og mikrosites anbefaler vi WordPress, fordi platformen ligger i the sweet spot mellem simple skabelonbaserede websites og dyre enterpriseløsninger.

  • 28% af verdens websites kører på WordPress. Det er responsivt, hurtigt at installere og har et kæmpe netværk af programmører, der sikrer, at platformen løbende bliver opdateret og forbedret.
  • WordPress kan udvides med over 50.000 gratis eller billige plugins, der kan koble websitet sammen med størstedelen af jeres eksisterende systemer fx CRM, Google Analytics, signup til newsletter, share-buttons og feeds med nyeste opslag fra sociale medier.
  • Derudover findes der en lang række plugins, der gør det nemt at arbejde med SEO-optimering, finde broken links, tilføje kontaktformularer, mødebooking og webshops m.m.

Et succesfuldt WordPress-site kræver en afklaring af behov, overblik over, hvad der kan løses med standardplugins, og hvad der kræver specialprogrammerede løsninger – og evnen til at lave et visuelt flot design, der kommunikerer dét, du har brug for.

Stærke kampagne- og mikrosites er karakteriseret ved enkelthed. Det er vigtigt, at designet understøtter denne enkelthed og passer ind i jeres eller kampagnens visuelle identitet: Brugeren skal være i stand til hurtigt at skanne informationen og blive ledt hen til ”call to action” på en ordentlig og overbevisende måde – så du kan nå dit mål, uanset om det er at sprede dit budskab, styrke dit brand eller sælge dit produkt.

BGRAPHIC har stor erfaring med at designe og udvikle websites i WordPress, og vi samarbejder med dygtige programmører, når det er nødvendigt. Sammen udarbejder vi alle typer af websites – fra de helt simple og enkle websites til større løsninger med meget content, webshops eller anden avanceret funktionalitet.

Vi fokuserer på at levere godt design og en god service, så du kan koncentrere dig om at levere indhold og følge op på successen. Uanset hvilken platform du vælger, vil vi meget gerne hjælpe med at afklare dine behov, rådgive dig om den bedste løsning, samt stå for design, projektledelse og udvikling af dit næste kampagne- eller mikrosite.

Læs mere om det kampagnewebsite vi har lavet for VIVE, eller nogle af de mange WordPress-sites vi har lavet til andre virksomheder som ELVAND, Basic Rengøring og Elsebeth Nielsen.