Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Skabelon

Stikord

Har dine PowerPoint-præsentationer brug for en makeover?

 

Hos BGRAPHIC lægger vi vægt på, at det skal være nemt for dig at kommunikere dine budskaber effektivt på en visuelt flot måde – også når du har travlt.

Her er vores fem bedste tips til, hvordan du får en flot og velfungerende PowerPoint-præsentation:

1 : Få en professionelt designet PowerPoint-skabelon

Det bedste udgangspunkt for effektive PowerPoint-præsentationer er at få designet en skabelon, hvor jeres virksomheds visuelle identiet, farvepalette og typografi er designet og indbygget i alle slides. Det er både muligt at få lavet en helt enkel skabelon, hvor I udfylder indholdet fra gang til gang, eller en mere kompleks skabelon med slides, der er specialdesignet til at understøtte jeres kommunikation inden for specifikke områder og pointer.

Det er vigtigt, at jeres skabeloner er gode værktøjer, der er velfungerende til jeres formål. En god skabelon er unik for jeres virksomhed og opfylder jeres behov, når I kommunikerer til jeres forskellige målgrupper og interessenter.

2 : Understøt dine budskaber med specialdesignet infografik og professionelle billeder

I stedet for mange ord kan en infografik, illustration eller det gode foto være en fantastisk hjælp til at kommunikere et budskab – også når det gælder en mundtlig præsentation. Det er muligt at designe PowerPoint-skabeloner på en måde, så tabeller, diagrammer og andre informationer fra Excel altid står med korrekte farver og typografi.

Ved andre typer af infografik med mere komplekse budskaber som fx landkort og procesbeskrivelser vil det være en fordel at få dem udført professionelt, så jeres informationer og pointer får et markant udtryk. Design og infografikker bør samtidig understøtte jeres visuelle identitet og brand. Illustrationerne vil kunne anvendes på tværs af alle platforme, programmer og især til de sociale medier og jeres website. En billedbank med flotte og professionelle fotos kan også være en stor hjælp i det daglige arbejde.

3 : Skab liv med animationer og videoer

PowerPoint har også indbygget mange muligheder for animation, der kan være med til at skabe en mere dynamisk præsentation. Fra den helt enkle, gradvise afsløring af tekster inden for samme slide til mere komplicerede animationer af indhold og små filmsekvenser. Dette kræver selvfølgelig mere forarbejde og oftest professionel hjælp. Videopræsentationer af virksomheden, produkter, processer eller lignende kan være til glæde for alle medarbejdere på tværs af din virksomhed og kan bruges som en god ice-breaker, der introducerer virksomheden eller emnet, mens du får en fornemmelse af tilhørerne ved din event.

4 : Bryd systematikken

Ved længere præsentationer vil det være en god idé, at skabelonen indeholder muligheden for at lave små pauser undervejs med helsides fotos, citater eller refleksionsspørgsmål til tilhørerene. Det giver dig en pause i præsentationen og en mere varieret oplevelse for dine tilhørere.

5 : Det er nu, du skal skifte fra 4:3-format til 16:9

16:9 er den nye standardstørrelse på PowerPoint-præsentationer. Formatet passer til TV-skærme og de fleste fremvisere. Din skabelon i 16:9 skal udarbejdes på ny, da du ikke kan konvertere fra det ene format til det andet, uden at din præsentation kommer ud af proportioner. Så hvis du stadig bruger 4:3-format, er det på tide at skifte.

Vi har ekspertisen

BGRAPHIC har stor erfaring med at designe PowerPoint-skabeloner, infografikker, professionelle billeder og videoer, så de fungerer som effektive kommunikationsværktøjer, der er unikt designet og udviklet for dig og din virksomhed. Præsentationerne er jeres dynamiske og digitale brochure, der skal styrke jeres brand og jeres kommunikation. Ring på 70 22 87 89, og lad os vende mulighederne for dig og din virksomhed.

Se eksempler på PowerPoint-skabeloner, vi har lavet for vores kunder.

Styrk kommunikationen og spar tid med specialdesignede Word-skabeloner

 

I denne guide får du en kort introduktion til, hvordan du kan vælge de rigtige skabeloner til jeres mest oplagte og strategisk vigtige typer af kommunikations- og marketingmateriale.

Skabeloner er især velegnet til kommunikations- og marketingmateriale med ensartet indhold eller opbygning. Her er først de vigtigste typer af skabeloner, som du bør kende:

Dokumenter til din daglige korrespondance

Basisdokumenterne i Word er fx skabeloner til al jeres korrespondance, notater, referater, dagsordner og lignende. Skabelonerne kan designes og programmeres som enkle dokumenter med jeres visuelle identitet. Det er let at udvikle en vifte af skabeloner til materialer, I selv skal kunne producere med kort varsel. Det kan være forsider til mapper, navneskilte til konferencer, invitationer og programmer til events.

Dokumenter til dine udgivelser

Word-skabeloner er også velegnede til større rapporter og publikationer såsom årsrapporter, CSR-rapporter, produktbeskrivelser, kataloger og faktaark osv. Skabeloner til udgivelser kan tilføjes avanceret indhold som billeder, bokse, faktabokse, citater, infografikker, grafer og diagrammer, der sikrer et ensartet og professionelt udtryk hver gang. Indhold, der skabes i Word, Excel eller PowerPoint, kan anvendes på tværs af programmerne og platforme. Excel kan fx styles med fonte og farver fra din visuelle identitet, så dine diagrammer altid har den korrekte styling, når de trækkes ind i Word eller uploades på dit website.

Dokumenter med avancerede funktioner

Avancerede skabeloner kan anvendes til at effektivisere eller ligefrem automatisere de mere rutineprægede dele af kunderejsen. Det kan være blanketter, kontrakter eller omfangsrige dokumenter til udbud eller tilbud, der indeholder en blanding af specialproduceret og standardiseret indhold. Skabelonerne kan optimeres med avancerede funktioner, så de trækker indhold fra databaser og “alt det med småt” såsom juridiske forbehold og disclaimers, så det bliver et smart værktøj i dit daglige arbejde.

De tre kategorier har forskellige styrker og kan anvendes til at optimere forskellige dele af jeres virksomhed og kommunikationsbehov.

Hvordan vælger du de rigtige skabeloner til de mest oplagte kommunikationsopgaver?

I bør investere i skabeloner dér, hvor I får den største positive effekt for jeres virksomhed – både i forhold til arbejdsproces og effektivisering. Før du starter et skabelonprojekt, bør du derfor overveje følgende spørgsmål:

  • Hvilke typer af kommunikations- og marketingmateriale er strategisk vigtigst for jer?
  • Kan indholdet med fordel disponeres og indarbejdes i en skabelon?
  • Hvor ofte skal I anvende skabelonerne?
  • Hvor avancerede skabeloner kan du og dine kolleger håndtere?

De enkle skabeloner vil hurtigt kunne implementeres og anvendes af alle medarbejdere i virksomheden, mens de mere avancerede og effektive skabeloner kræver medarbejdere på superbrugerniveau og oplæring.

Hos BGRAPHIC er vi eksperter i at designe skabeloner til MS Office-pakken. Vi rådgiver og hjælper jer med at afklare, hvor avancerede skabeloner I rent faktisk har behov for. Vi designer skabelonerne, så de understøtter jeres kommunikation og marketing bedst muligt. Ring på 70 22 87 89 og hør mere om mulighederne.

Find eksempler på Word-skabeloner, vi har designet for andre virksomheder i digitale cases.

Sæson for årsrapporter!

 
Foråret betyder lysere dage og varmere vejr – og årsrapporter!

Vi har lige fået Sund & Bælt årsrapport ind ad døren! Se den lige, er den ikke fin?

BGRAPHIC designer mange årsrapporter og rapportskabeloner og er på den måde med til at gøre de store tal- og teksttunge publikationer overskuelige og lækre at se på :-)