Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

PowerPoint

Stikord

Har dine PowerPoint-præsentationer brug for en makeover?

 

Hos BGRAPHIC lægger vi vægt på, at det skal være nemt for dig at kommunikere dine budskaber effektivt på en visuelt flot måde – også når du har travlt.

Her er vores fem bedste tips til, hvordan du får en flot og velfungerende PowerPoint-præsentation:

1 : Få en professionelt designet PowerPoint-skabelon

Det bedste udgangspunkt for effektive PowerPoint-præsentationer er at få designet en skabelon, hvor jeres virksomheds visuelle identiet, farvepalette og typografi er designet og indbygget i alle slides. Det er både muligt at få lavet en helt enkel skabelon, hvor I udfylder indholdet fra gang til gang, eller en mere kompleks skabelon med slides, der er specialdesignet til at understøtte jeres kommunikation inden for specifikke områder og pointer.

Det er vigtigt, at jeres skabeloner er gode værktøjer, der er velfungerende til jeres formål. En god skabelon er unik for jeres virksomhed og opfylder jeres behov, når I kommunikerer til jeres forskellige målgrupper og interessenter.

2 : Understøt dine budskaber med specialdesignet infografik og professionelle billeder

I stedet for mange ord kan en infografik, illustration eller det gode foto være en fantastisk hjælp til at kommunikere et budskab – også når det gælder en mundtlig præsentation. Det er muligt at designe PowerPoint-skabeloner på en måde, så tabeller, diagrammer og andre informationer fra Excel altid står med korrekte farver og typografi.

Ved andre typer af infografik med mere komplekse budskaber som fx landkort og procesbeskrivelser vil det være en fordel at få dem udført professionelt, så jeres informationer og pointer får et markant udtryk. Design og infografikker bør samtidig understøtte jeres visuelle identitet og brand. Illustrationerne vil kunne anvendes på tværs af alle platforme, programmer og især til de sociale medier og jeres website. En billedbank med flotte og professionelle fotos kan også være en stor hjælp i det daglige arbejde.

3 : Skab liv med animationer og videoer

PowerPoint har også indbygget mange muligheder for animation, der kan være med til at skabe en mere dynamisk præsentation. Fra den helt enkle, gradvise afsløring af tekster inden for samme slide til mere komplicerede animationer af indhold og små filmsekvenser. Dette kræver selvfølgelig mere forarbejde og oftest professionel hjælp. Videopræsentationer af virksomheden, produkter, processer eller lignende kan være til glæde for alle medarbejdere på tværs af din virksomhed og kan bruges som en god ice-breaker, der introducerer virksomheden eller emnet, mens du får en fornemmelse af tilhørerne ved din event.

4 : Bryd systematikken

Ved længere præsentationer vil det være en god idé, at skabelonen indeholder muligheden for at lave små pauser undervejs med helsides fotos, citater eller refleksionsspørgsmål til tilhørerene. Det giver dig en pause i præsentationen og en mere varieret oplevelse for dine tilhørere.

5 : Det er nu, du skal skifte fra 4:3-format til 16:9

16:9 er den nye standardstørrelse på PowerPoint-præsentationer. Formatet passer til TV-skærme og de fleste fremvisere. Din skabelon i 16:9 skal udarbejdes på ny, da du ikke kan konvertere fra det ene format til det andet, uden at din præsentation kommer ud af proportioner. Så hvis du stadig bruger 4:3-format, er det på tide at skifte.

Vi har ekspertisen

BGRAPHIC har stor erfaring med at designe PowerPoint-skabeloner, infografikker, professionelle billeder og videoer, så de fungerer som effektive kommunikationsværktøjer, der er unikt designet og udviklet for dig og din virksomhed. Præsentationerne er jeres dynamiske og digitale brochure, der skal styrke jeres brand og jeres kommunikation. Ring på 70 22 87 89, og lad os vende mulighederne for dig og din virksomhed.

Se eksempler på PowerPoint-skabeloner, vi har lavet for vores kunder.

Skal du have et kampagne- eller mikrosite på den nemme måde?

 

BGRAPHIC kan levere design til alle webplatforme. Til kampagne- og mikrosites anbefaler vi WordPress, fordi platformen ligger i the sweet spot mellem simple skabelonbaserede websites og dyre enterpriseløsninger.

  • 28% af verdens websites kører på WordPress. Det er responsivt, hurtigt at installere og har et kæmpe netværk af programmører, der sikrer, at platformen løbende bliver opdateret og forbedret.
  • WordPress kan udvides med over 50.000 gratis eller billige plugins, der kan koble websitet sammen med størstedelen af jeres eksisterende systemer fx CRM, Google Analytics, signup til newsletter, share-buttons og feeds med nyeste opslag fra sociale medier.
  • Derudover findes der en lang række plugins, der gør det nemt at arbejde med SEO-optimering, finde broken links, tilføje kontaktformularer, mødebooking og webshops m.m.

Et succesfuldt WordPress-site kræver en afklaring af behov, overblik over, hvad der kan løses med standardplugins, og hvad der kræver specialprogrammerede løsninger – og evnen til at lave et visuelt flot design, der kommunikerer dét, du har brug for.

Stærke kampagne- og mikrosites er karakteriseret ved enkelthed. Det er vigtigt, at designet understøtter denne enkelthed og passer ind i jeres eller kampagnens visuelle identitet: Brugeren skal være i stand til hurtigt at skanne informationen og blive ledt hen til ”call to action” på en ordentlig og overbevisende måde – så du kan nå dit mål, uanset om det er at sprede dit budskab, styrke dit brand eller sælge dit produkt.

BGRAPHIC har stor erfaring med at designe og udvikle websites i WordPress, og vi samarbejder med dygtige programmører, når det er nødvendigt. Sammen udarbejder vi alle typer af websites – fra de helt simple og enkle websites til større løsninger med meget content, webshops eller anden avanceret funktionalitet.

Vi fokuserer på at levere godt design og en god service, så du kan koncentrere dig om at levere indhold og følge op på successen. Uanset hvilken platform du vælger, vil vi meget gerne hjælpe med at afklare dine behov, rådgive dig om den bedste løsning, samt stå for design, projektledelse og udvikling af dit næste kampagne- eller mikrosite.

Læs mere om det kampagnewebsite vi har lavet for VIVE, eller nogle af de mange WordPress-sites vi har lavet til andre virksomheder som ELVAND, Basic Rengøring og Elsebeth Nielsen.

Spændende udspil til taxilovgivningen

Transport-, Bygnings- og Boligministeriet er kommet med et udspil til modernisering af taxilovgivningen.

Vi har udarbejdet design til udspillet, som skulle sættes op som webudgivelse og præsentation i PowerPoint til pressemødet – super spændende og effektiv proces.

Designet er udarbejdet i tråd med ministeriets visuelle identitet – og med flotte illustrationer og infografikker. Læs nyheden og find publikationen her www.trm.dk