Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Logodesign

Stikord

Logo for PRO-sekretariatet

 

PRO-sekretariatet er et nyoprettet sekretariat i Sundhedsdatastyrelsen. Deres arbejde omhandler patientrapporterede oplysninger, udfyldt via spørgeskema, som anvendes i dialog mellem patient og kliniker.

Det er et nyt og super spændende område, hvor vores sundhedsdata fremover kommer til at være en del af vores dialog med lægen. Det kan fx være ved, at man løbende selv rapporterer data ind med en udvikling over en periode, fx vægt, blodtryk, tilstand ved brug af medicin, data i forbindelse med genoptræning, fx minutters gang/løb eller cykelafstand/tid og lignende. Data anvendes både i forhold til dig som borger/patient og din dialog med lægen – og så kan data jo også anvendes i forskningssammenhænge.

 

Vores design

BGRAPHIC har udarbejdet logo for PRO-sekretariatet. Logoet vil blive anvendt af parterne bag projektet: regeringen, Danske Regioner og KL.

Designet af logoet illustrerer borgeren i dialog med lægen. Baggrunden med cirklerne illustrerer de data, som indrammer patientens tilstand og danner baggrund for det overblik, som patient og læge får på borgerens situation via de indrapporterede data.

Det er et super spændende projekt at følge, og det er fascinerende, hvad man efterhånden kan med data og de tekniske muligheder, der hele tiden udvikles.

Læs mere om PRO-sekretariatet og deres arbejde på www.sundhedsdatastyrelsen.dk

 

Nyt logo og ny identitet til University College Sjælland

University College Sjælland (UCSJ) er en af Danmarks syv professionshøjskoler og breder sig med deres seks, snart syv, campusser over hele region Sjælland.

UCSJ er i rivende udvikling og har brug for at markere sig med større synlighed og gennemslagskraft. Derfor har de valgt at få et nyt navn, og BGRAPHIC har designet nyt logo og udviklet ny visuel identitet. Det nye navn er Professionshøjskolen Absalon.

 

Hvorfor Absalon?

Navnet er valgt, fordi Absalon var sjællænder, og fordi væsentlige aftryk fra ham og hans familie stadig er til stede i regionen. Han skabte udvikling og fremgang, og han var kendt for at være både jordnær og visionær – og en markant samfundsfornyer grundfæstet i stærke traditioner. Der er derfor en linje mellem Absalon og UCSJ’s ambitioner.

 

Vores designproces

Ud fra det nye navn, research og samtaler med UCSJ – og med fokus på den vision, UCSJ har for fremtiden – har BGRAPHIC udarbejdet et stærkt logo, som både skaber opmærksomhed, viser styrke og udtrykker, at Absalon er en markant spiller i uddannelsesuniverset.

Stilmæssigt har vi fokuseret på at skabe et markant og enkelt udtryk. Typografisk og visuelt spiller designet på et internationalt campus-look. Absalon er rød; symboliserer det visionære og det varme. Logoet kan tilmed fungere digitalt i en animeret udgave.

”Det har været en super spændende og effektiv proces”, siger designchef Kathrine Raunkjær fra BGRAPHIC. ”Vi fik ret hurtigt funderet de elementer, der er brug for i et godt design. Vi havde også en meget effektiv godkendelsesproces med UCSJ, der gjorde det muligt at lancere i løbet af 4 uger”.

 

Vi hjælper med at sprede dit budskab

”Vi har udarbejdet en kort video med rektor Camilla Wang til lanceringsdagen til både studerende, medarbejdere og øvrige interessenter. Sammen med gimmicks såsom akrylbogstaver i nøgleringe, små informationsfoldere samt balloner og skønne madretter i kantinen skabte lanceringen opmærksomhed og en masse omtale. UCSJ har postet små film fra dagen på Instagram under hashtagget #PHabsalon, så det nye logo har allerede fået en super start.

Det nye navn er lanceret nu, men det træder først i kraft ved studiestart efter sommerferien.