Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Kommunikation

Stikord

Kan jeres kommunikation nå nye højder?

 

Det mener vi, den kan – og allerbedst, hvis du og din virksomhed har et fast samarbejde med et bureau, som kan servicere jer på jeres design- og kommunikationsopgaver.

Mange fordele ved et fast samarbejde

Det er i de vedvarende samarbejder, at vi sammen med dig som kunde har mulighed for at være medudviklende på din virksomheds kommunikationsopgaver. Det gælder bl.a. på valg af platforme, jeres kommunikationssprog og ikke mindst det visuelle udtryk.

Fordelene er mange:

  • Vi fastholder din virksomheds design og kommunikation på et højt niveau og følger løbende jeres arbejde, så vores sparring kan indgå i udviklingen af jeres kommunikationsindsatser.
  • Vi kender hinanden og jeres arbejdsgange – hvilket giver godt og effektivt samarbejde.
  • Vi kan etablere en inhouse-funktion hos jer, der giver jer mulighed for at få løst opgaver effektfuldt fra dag til dag – og nogle gange fra time til time.
  • Vi kan opnå et effektivt og udviklende samarbejde med jeres øvrige leverandører.
  • Vi kan udarbejde en fordelagtig samarbejdsaftale, der kan spare jer tid og penge.


Godt kendskab giver godt samarbejde

Når vi kender dig og din virksomhed godt, så får vi også en fælles forståelse af, hvad I gerne vil med jeres kommunikation.

Vi følger jer og kan give sparring – både til udvikling af jeres kommunikation og visuelle identitet og på hver enkelt opgave.

Vi kan løse ad hoc-opgaver fra dag til dag, så også jeres indlæg på sociale medier, eller jeres præsentationer til mødet eller konferencen, kan fremstå lige så professionel som jeres øvrige materiale. Og som I ønsker at fremstå som virksomhed.

Alt dette skaber et godt fundament til at udarbejde design på et højt niveau, der virker på tværs af jeres virksomhed. Vi hjælper jer løbende med at optimere design og indhold i jeres digitale værktøjer, fx på jeres website eller i jeres PowerPoint-præsentationer.

 

Vi tilpasser vores arbejdsgange til jeres behov

Når vi får kendskab til jeres arbejdsgange både internt og eksternt, kan vi tilpasse vores workflow efter det.

Vi har mange kompetencer hos vores grafiske designere, og vi har fokus på at sætte vores forskellige faglige kompetencer i spil – når og hvor, der er behov for det.

Vi har også mulighed for have medarbejdere knyttet direkte til jeres arbejdsplads i alt fra nogle timer om ugen til én eller flere arbejdsdage, alt efter jeres behov. Det giver os mulighed for at kunne servicere direkte ud i hele jeres organisation. Dette kan aflaste kommunikationschefen eller -afdelingen for mange småopgaver, og det kan give en hurtigere og mere direkte vej til målet på de mere komplekse projekter.

 

Vi holder overblikket sammen med jer – på opgaverne og på jeres identitet

Sidst men ikke mindst – hvis projektet skal lykkes – så skal en fast samarbejdspartner kunne samle trådene fra jeres øvrige leverandører, hvor det er relevant. Det kan fx være i situationer, hvor nye platforme og funktionaliteter afprøves, og hvor specialistviden er påkrævet.

Det kræver, at vi som fast samarbejdspartner har fokus på jeres forretning – og på jeres fortælling, arbejdsgange og projekter. Ikke bare på den enkelte opgave, vi er blevet bedt om at løse, men generelt til at skabe den sammenhæng i jeres kommunikation, som er målet med et vedvarende og godt samarbejde.

Ved et fast samarbejde kan vi udarbejde en særlig samarbejdsaftale til netop dig og din virksomhed. Aftalen kan tage udgangspunkt i fast pris-aftale, eller der kan gives overslag pr. opgave, så der altid er en økonomisk ramme, for den enkelte opgave. Det kan tilrettelægges på mange måde – det vigtigste er, at det harmonerer med jeres egen forretningsmodel.

BGRAPHIC har været og er stærk til at fastholde lange samarbejdsrelationer med vores kunder gennem mange år. Vi har derfor både erfaringen og de rette kompetencer til at tilbyde dig og din virksomhed et godt og langt samarbejde.

Vi yder løbende service for bl.a. Femern A/S, Vestforbrænding, EVA, Center for Offentlig Innovation, Foreningen af Rådgivende Ingeniører (FRI), Movia, ESPON og FLSmidth.

Se vores seneste case på www.bgraphic.dk/vores-cases

Får du den kvalitet, som dit brand og din kommunikation har brug for?

 

Hvad er god kvalitet? Og hvad er den rigtige kvalitet for dig og din virksomhed?

God kvalitet bør være til stede overalt i en opgaveproces: I opgaveløsningen, i kommunikationen omkring opgaven og i den leverede opgave.

Oplever du, at du får kvalitet for pengene? Føler du dig serviceret og forstået? Får du den kvalitet, som dit brand har brug for, og repræsenterer din virksomhed den kvalitet og professionalisme, som du drømmer om?

Hvis du svarer nej til nogle af de ovenstående spørgsmål, så er det nu, du skal gøre noget ved det!

Sådan opnår du bedst kvalitet

  • Et af de bedste råd til at sikre, at du får god kvalitet, det er at opsøge kvalitet hver dag. I hver en opgave, i alle løsninger, på alle platforme.
  • Du skal hele tiden have din opmærksomhed rettet mod kvaliteten: Virker kommunikationen som den skal? Og når den ud til de rigtige mennesker? Og hvis ikke, er det så fordi, kvaliteten ikke er i top?
  • Kvalitet kræver faglighed, indsigt, erfaring, knowhow – og eksperter på de områder, der ligger uden for din egen faglighed. Sørg for, at du får kvalificeret sparring til din strategi, får udviklet professionelt design og får det implementeret.

Det handler ikke kun om smag og behag

Hos BGRAPHIC leverer vi altid design af høj kvalitet. Vi ser godt design som et værktøj til at få din kommunikation til at virke markant bedre.

Det gode design styrker dig og din virksomheds kommunikation. Og det står aldrig stille. Din identitet skal løbende udvikles, optimeres, effektiviseres, revurderes, fornyes og justeres – så du rammer dine målgrupper og dine interessenter bedst muligt.

Design skal forenkle, styrke forståelse, understøtte dine værdier og dit brand. Det handler ikke kun om smag og behag. Det handler om kvalitet.

Og god kvalitet kommer kun, hvis du opsøger det. Hvis du er bevidst om dit indkøb.

Vi vil gerne slå et slag for den gode kvalitet

Hos BGRAPHIC er vi 10 medarbejdere, og tilsammen har vi tæt på 200 års erfaring inden for grafisk design og kommunikation. Vi stiller gerne vores kompetencer til rådighed for dig. Vi hjælper dig gerne med at sætte rammerne for opgaven. Og så skal vi nok sikre, at du kommer godt i mål – og at kvaliteten er i top.

Vi hjælper dig med at tænke, se, kommunikere og forstå hele processen i dine opgaver. Vi holder overblikket og rådgiver dig om den bedst mulige løsning for dit brand og for din virksomhed.

Så ring på 70 22 87 89 – så er du sikker på, at du og dit brand er i trygge hænder.

Styrk kommunikationen og spar tid med specialdesignede Word-skabeloner

 

I denne guide får du en kort introduktion til, hvordan du kan vælge de rigtige skabeloner til jeres mest oplagte og strategisk vigtige typer af kommunikations- og marketingmateriale.

Skabeloner er især velegnet til kommunikations- og marketingmateriale med ensartet indhold eller opbygning. Her er først de vigtigste typer af skabeloner, som du bør kende:

Dokumenter til din daglige korrespondance

Basisdokumenterne i Word er fx skabeloner til al jeres korrespondance, notater, referater, dagsordner og lignende. Skabelonerne kan designes og programmeres som enkle dokumenter med jeres visuelle identitet. Det er let at udvikle en vifte af skabeloner til materialer, I selv skal kunne producere med kort varsel. Det kan være forsider til mapper, navneskilte til konferencer, invitationer og programmer til events.

Dokumenter til dine udgivelser

Word-skabeloner er også velegnede til større rapporter og publikationer såsom årsrapporter, CSR-rapporter, produktbeskrivelser, kataloger og faktaark osv. Skabeloner til udgivelser kan tilføjes avanceret indhold som billeder, bokse, faktabokse, citater, infografikker, grafer og diagrammer, der sikrer et ensartet og professionelt udtryk hver gang. Indhold, der skabes i Word, Excel eller PowerPoint, kan anvendes på tværs af programmerne og platforme. Excel kan fx styles med fonte og farver fra din visuelle identitet, så dine diagrammer altid har den korrekte styling, når de trækkes ind i Word eller uploades på dit website.

Dokumenter med avancerede funktioner

Avancerede skabeloner kan anvendes til at effektivisere eller ligefrem automatisere de mere rutineprægede dele af kunderejsen. Det kan være blanketter, kontrakter eller omfangsrige dokumenter til udbud eller tilbud, der indeholder en blanding af specialproduceret og standardiseret indhold. Skabelonerne kan optimeres med avancerede funktioner, så de trækker indhold fra databaser og “alt det med småt” såsom juridiske forbehold og disclaimers, så det bliver et smart værktøj i dit daglige arbejde.

De tre kategorier har forskellige styrker og kan anvendes til at optimere forskellige dele af jeres virksomhed og kommunikationsbehov.

Hvordan vælger du de rigtige skabeloner til de mest oplagte kommunikationsopgaver?

I bør investere i skabeloner dér, hvor I får den største positive effekt for jeres virksomhed – både i forhold til arbejdsproces og effektivisering. Før du starter et skabelonprojekt, bør du derfor overveje følgende spørgsmål:

  • Hvilke typer af kommunikations- og marketingmateriale er strategisk vigtigst for jer?
  • Kan indholdet med fordel disponeres og indarbejdes i en skabelon?
  • Hvor ofte skal I anvende skabelonerne?
  • Hvor avancerede skabeloner kan du og dine kolleger håndtere?

De enkle skabeloner vil hurtigt kunne implementeres og anvendes af alle medarbejdere i virksomheden, mens de mere avancerede og effektive skabeloner kræver medarbejdere på superbrugerniveau og oplæring.

Hos BGRAPHIC er vi eksperter i at designe skabeloner til MS Office-pakken. Vi rådgiver og hjælper jer med at afklare, hvor avancerede skabeloner I rent faktisk har behov for. Vi designer skabelonerne, så de understøtter jeres kommunikation og marketing bedst muligt. Ring på 70 22 87 89 og hør mere om mulighederne.

Find eksempler på Word-skabeloner, vi har designet for andre virksomheder i digitale cases.