Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Design

Stikord

National undersøgelse om kvalitet i danske børnehaver

 

Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) står bag den netop udkomne undersøgelse af kvaliteten i de kommunale børnehaver i Danmark – den første nationale undersøgelse af sin slags.

BGRAPHIC har i tæt samarbejde med illustrator Camilla Thyrring Ludvigsen udarbejdet et designunivers til den nationale undersøgelse.

Læs om undersøgelsen på www.eva.dk og i medierne, fx hos www.politiken.dk.

Offentlig innovation breder sig i Norden

 

Det er dejligt at se, når frugterne af ens arbejde er brugbare og er til glæde for andre. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange.

I den offentlige sektor arbejdes der løbende på at finde nye, smarte løsninger, der kan optimere og lette medarbejdere og borgeres hverdag. Innovationen kan dreje sig om alt – og blandt idéerne kan fx nævnes delebusser, robot-cykelstativer, frivillige vågekoner samt LED-lys i gadelamper.

Center for Offentlig Innovation (COI) arbejder for at øge kvalitet og effektivitet i den offentlige sektor gennem innovation. Det handler om at finde innovative løsninger – og så handler det om at dele, låne og tilpasse, så de samme løsninger kan bruges på tværs af sektorer og fagområder i hele den offentlige sektor. Og nu også på tværs af landegrænser.

Innovationsbarometeret tager til udlandet

COI har udarbejdet et innovationsbarometer, som fører statistik over innovation i den offentlige sektor i Danmark. Da barometeret udkom i 2015, var det det første af sin art i verden.

Andre lande i Norden har nu taget innovationsbarometeret til sig. Både Norge, Sverige, Island og Finland er i fuld gang med innovationsarbejdet – og med at føre statistik over alt det gode, de gør.

BGRAPHIC har udarbejdet designet til COI’s visuelle identitet og også til innovationsbarometeret. Og nu har vi også assisteret flere af landene i forbindelse med deres innovationsbarometre. De har modtaget design, der passer specifikt til deres udtryk og ønsker – og derudover anvender de en del af det eksisterende design fra COI. På den måde fungerer designet ligesom de innovative idéer – der deles, lånes og tilpasses :-)

Det er glædeligt, at innovationen breder sig – og det er glædeligt, at BGRAPHICs design gør det samme :-)

Læs mere om innovationen i Norge, IslandSverige og Finland – samt i Danmark hos Center for Offentlig Innovation.

Kan jeres kommunikation nå nye højder?

 

Det mener vi, den kan – og allerbedst, hvis du og din virksomhed har et fast samarbejde med et bureau, som kan servicere jer på jeres design- og kommunikationsopgaver.

Mange fordele ved et fast samarbejde

Det er i de vedvarende samarbejder, at vi sammen med dig som kunde har mulighed for at være medudviklende på din virksomheds kommunikationsopgaver. Det gælder bl.a. på valg af platforme, jeres kommunikationssprog og ikke mindst det visuelle udtryk.

Fordelene er mange:

  • Vi fastholder din virksomheds design og kommunikation på et højt niveau og følger løbende jeres arbejde, så vores sparring kan indgå i udviklingen af jeres kommunikationsindsatser.
  • Vi kender hinanden og jeres arbejdsgange – hvilket giver godt og effektivt samarbejde.
  • Vi kan etablere en inhouse-funktion hos jer, der giver jer mulighed for at få løst opgaver effektfuldt fra dag til dag – og nogle gange fra time til time.
  • Vi kan opnå et effektivt og udviklende samarbejde med jeres øvrige leverandører.
  • Vi kan udarbejde en fordelagtig samarbejdsaftale, der kan spare jer tid og penge.


Godt kendskab giver godt samarbejde

Når vi kender dig og din virksomhed godt, så får vi også en fælles forståelse af, hvad I gerne vil med jeres kommunikation.

Vi følger jer og kan give sparring – både til udvikling af jeres kommunikation og visuelle identitet og på hver enkelt opgave.

Vi kan løse ad hoc-opgaver fra dag til dag, så også jeres indlæg på sociale medier, eller jeres præsentationer til mødet eller konferencen, kan fremstå lige så professionel som jeres øvrige materiale. Og som I ønsker at fremstå som virksomhed.

Alt dette skaber et godt fundament til at udarbejde design på et højt niveau, der virker på tværs af jeres virksomhed. Vi hjælper jer løbende med at optimere design og indhold i jeres digitale værktøjer, fx på jeres website eller i jeres PowerPoint-præsentationer.

 

Vi tilpasser vores arbejdsgange til jeres behov

Når vi får kendskab til jeres arbejdsgange både internt og eksternt, kan vi tilpasse vores workflow efter det.

Vi har mange kompetencer hos vores grafiske designere, og vi har fokus på at sætte vores forskellige faglige kompetencer i spil – når og hvor, der er behov for det.

Vi har også mulighed for have medarbejdere knyttet direkte til jeres arbejdsplads i alt fra nogle timer om ugen til én eller flere arbejdsdage, alt efter jeres behov. Det giver os mulighed for at kunne servicere direkte ud i hele jeres organisation. Dette kan aflaste kommunikationschefen eller -afdelingen for mange småopgaver, og det kan give en hurtigere og mere direkte vej til målet på de mere komplekse projekter.

 

Vi holder overblikket sammen med jer – på opgaverne og på jeres identitet

Sidst men ikke mindst – hvis projektet skal lykkes – så skal en fast samarbejdspartner kunne samle trådene fra jeres øvrige leverandører, hvor det er relevant. Det kan fx være i situationer, hvor nye platforme og funktionaliteter afprøves, og hvor specialistviden er påkrævet.

Det kræver, at vi som fast samarbejdspartner har fokus på jeres forretning – og på jeres fortælling, arbejdsgange og projekter. Ikke bare på den enkelte opgave, vi er blevet bedt om at løse, men generelt til at skabe den sammenhæng i jeres kommunikation, som er målet med et vedvarende og godt samarbejde.

Ved et fast samarbejde kan vi udarbejde en særlig samarbejdsaftale til netop dig og din virksomhed. Aftalen kan tage udgangspunkt i fast pris-aftale, eller der kan gives overslag pr. opgave, så der altid er en økonomisk ramme, for den enkelte opgave. Det kan tilrettelægges på mange måde – det vigtigste er, at det harmonerer med jeres egen forretningsmodel.

BGRAPHIC har været og er stærk til at fastholde lange samarbejdsrelationer med vores kunder gennem mange år. Vi har derfor både erfaringen og de rette kompetencer til at tilbyde dig og din virksomhed et godt og langt samarbejde.

Vi yder løbende service for bl.a. Femern A/S, Vestforbrænding, EVA, Center for Offentlig Innovation, Foreningen af Rådgivende Ingeniører (FRI), Movia, ESPON og FLSmidth.

Se vores seneste case på www.bgraphic.dk/vores-cases

Får du den kvalitet, som dit brand og din kommunikation har brug for?

 

Hvad er god kvalitet? Og hvad er den rigtige kvalitet for dig og din virksomhed?

God kvalitet bør være til stede overalt i en opgaveproces: I opgaveløsningen, i kommunikationen omkring opgaven og i den leverede opgave.

Oplever du, at du får kvalitet for pengene? Føler du dig serviceret og forstået? Får du den kvalitet, som dit brand har brug for, og repræsenterer din virksomhed den kvalitet og professionalisme, som du drømmer om?

Hvis du svarer nej til nogle af de ovenstående spørgsmål, så er det nu, du skal gøre noget ved det!

Sådan opnår du bedst kvalitet

  • Et af de bedste råd til at sikre, at du får god kvalitet, det er at opsøge kvalitet hver dag. I hver en opgave, i alle løsninger, på alle platforme.
  • Du skal hele tiden have din opmærksomhed rettet mod kvaliteten: Virker kommunikationen som den skal? Og når den ud til de rigtige mennesker? Og hvis ikke, er det så fordi, kvaliteten ikke er i top?
  • Kvalitet kræver faglighed, indsigt, erfaring, knowhow – og eksperter på de områder, der ligger uden for din egen faglighed. Sørg for, at du får kvalificeret sparring til din strategi, får udviklet professionelt design og får det implementeret.

Det handler ikke kun om smag og behag

Hos BGRAPHIC leverer vi altid design af høj kvalitet. Vi ser godt design som et værktøj til at få din kommunikation til at virke markant bedre.

Det gode design styrker dig og din virksomheds kommunikation. Og det står aldrig stille. Din identitet skal løbende udvikles, optimeres, effektiviseres, revurderes, fornyes og justeres – så du rammer dine målgrupper og dine interessenter bedst muligt.

Design skal forenkle, styrke forståelse, understøtte dine værdier og dit brand. Det handler ikke kun om smag og behag. Det handler om kvalitet.

Og god kvalitet kommer kun, hvis du opsøger det. Hvis du er bevidst om dit indkøb.

Vi vil gerne slå et slag for den gode kvalitet

Hos BGRAPHIC er vi 10 medarbejdere, og tilsammen har vi tæt på 200 års erfaring inden for grafisk design og kommunikation. Vi stiller gerne vores kompetencer til rådighed for dig. Vi hjælper dig gerne med at sætte rammerne for opgaven. Og så skal vi nok sikre, at du kommer godt i mål – og at kvaliteten er i top.

Vi hjælper dig med at tænke, se, kommunikere og forstå hele processen i dine opgaver. Vi holder overblikket og rådgiver dig om den bedst mulige løsning for dit brand og for din virksomhed.

Så ring på 70 22 87 89 – så er du sikker på, at du og dit brand er i trygge hænder.

Skal du have et kampagne- eller mikrosite på den nemme måde?

 

BGRAPHIC kan levere design til alle webplatforme. Til kampagne- og mikrosites anbefaler vi WordPress, fordi platformen ligger i the sweet spot mellem simple skabelonbaserede websites og dyre enterpriseløsninger.

  • 28% af verdens websites kører på WordPress. Det er responsivt, hurtigt at installere og har et kæmpe netværk af programmører, der sikrer, at platformen løbende bliver opdateret og forbedret.
  • WordPress kan udvides med over 50.000 gratis eller billige plugins, der kan koble websitet sammen med størstedelen af jeres eksisterende systemer fx CRM, Google Analytics, signup til newsletter, share-buttons og feeds med nyeste opslag fra sociale medier.
  • Derudover findes der en lang række plugins, der gør det nemt at arbejde med SEO-optimering, finde broken links, tilføje kontaktformularer, mødebooking og webshops m.m.

Et succesfuldt WordPress-site kræver en afklaring af behov, overblik over, hvad der kan løses med standardplugins, og hvad der kræver specialprogrammerede løsninger – og evnen til at lave et visuelt flot design, der kommunikerer dét, du har brug for.

Stærke kampagne- og mikrosites er karakteriseret ved enkelthed. Det er vigtigt, at designet understøtter denne enkelthed og passer ind i jeres eller kampagnens visuelle identitet: Brugeren skal være i stand til hurtigt at skanne informationen og blive ledt hen til ”call to action” på en ordentlig og overbevisende måde – så du kan nå dit mål, uanset om det er at sprede dit budskab, styrke dit brand eller sælge dit produkt.

BGRAPHIC har stor erfaring med at designe og udvikle websites i WordPress, og vi samarbejder med dygtige programmører, når det er nødvendigt. Sammen udarbejder vi alle typer af websites – fra de helt simple og enkle websites til større løsninger med meget content, webshops eller anden avanceret funktionalitet.

Vi fokuserer på at levere godt design og en god service, så du kan koncentrere dig om at levere indhold og følge op på successen. Uanset hvilken platform du vælger, vil vi meget gerne hjælpe med at afklare dine behov, rådgive dig om den bedste løsning, samt stå for design, projektledelse og udvikling af dit næste kampagne- eller mikrosite.

Læs mere om det kampagnewebsite vi har lavet for VIVE, eller nogle af de mange WordPress-sites vi har lavet til andre virksomheder som ELVAND, Basic Rengøring og Elsebeth Nielsen.

Har du sat design og kommunikation på budgettet?

 

Godt design vil gøre din virksomheds kommunikation mere professionel, nemmere at forstå og styrke jeres forretning. Men det kræver, at der bliver sat penge af til det i god tid. Her er vores fire tips til, hvordan du får nyt og bedre design på budgettet

1. Lav en liste med det design eller kommunikationsmateriale, du ønsker at få opdateret eller udviklet

  • Lav en kort vurdering af positive effekter for jeres kunder eller jeres dialog med kunderne.
  • Lav en kort vurdering af negative effekter ved at fortsætte som hidtil.

2. Tal med de mennesker, der har daglig kontakt med kunder og brugere, og tilføj deres feedback til listen

  • Det kan fx være, at I får de samme spørgsmål igen og igen, der kan besvares med en infografik, en video eller løses med en opdatering af hjemmesiden?
  • Det kan også være, at jeres kunde- eller brugersupport får de samme spørgsmål, hvilket tyder på, at jeres vejledninger trænger til en opdatering?
  • Eller måske savner sælgerne nyt præsentationsmateriale – digitalt eller trykt?

3. Prioritér listen, og find de gode argumenter

  • Gennemgå dine vurderinger af positive og negative effekter, og prioritér designønskerne efter, hvordan de passer ind i organisationens overordnede mål.
  • Overvej, hvordan den ønskede fornyelse af design og kommunikation kan kobles sammen med vigtige prioritetsområder, og om der kan findes finansiering på eksisterende budgetter.

4. Tal med BGRAPHIC og få et uforpligtende tilbud

Vi lægger vægt på at rådgive dig om, hvilke visuelle og kommunikative virkemidler, der vil få jer til at fremstå overbevisende og professionelt samt styrke jeres forretning.

Du er derfor altid meget velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for input til jeres marketing- og kommunikationsbudgetter: Ingen opgave er for lille eller for stor :-)

 

Nye udgivelser i nyt design

 

Inden for de sidste måneder har vi udviklet nyt design til alle Danmarks Evalueringsinstituts (EVA) udgivelser, redskaber og præsentationer.

At udarbejde et nyt design foregår altid i god dialog med kunden. Sammen gennemgår vi udfordringer og ønsker. Vi undersøger markedet, konkurrenter, designtendenser – og lytter. På den baggrund udarbejder vi et design, som udvikler kundens brand, inspireret af designtendenser og tilpasset modtagere, og hvad EVA ønsker at kommunikere og stå for som virksomhed. Alt i alt en vigtig opdatering af brandidentitet og visuelt udtryk, der understøtter virksomhedens strategi og udvikling.

Nye tiltag, nyt design

Det nye design er blevet rigtig godt modtaget af EVA’s medarbejdere og er med til at understøtte den formidlingsopgave, der ligger i alle de produkter og redskaber, EVA udvikler. EVA søger hele tiden at optimere deres kommunikation i de relevante kommunikationskanaler. De anvender mange sociale medier og møder deres målgruppe, hvor de i øvrigt er til stede. Det fungerer optimalt, og giver EVA gode resultater.

Læs mere om designløsningerne, og se billeder i vores case

 

Nyt logo og ny identitet til University College Sjælland

University College Sjælland (UCSJ) er en af Danmarks syv professionshøjskoler og breder sig med deres seks, snart syv, campusser over hele region Sjælland.

UCSJ er i rivende udvikling og har brug for at markere sig med større synlighed og gennemslagskraft. Derfor har de valgt at få et nyt navn, og BGRAPHIC har designet nyt logo og udviklet ny visuel identitet. Det nye navn er Professionshøjskolen Absalon.

 

Hvorfor Absalon?

Navnet er valgt, fordi Absalon var sjællænder, og fordi væsentlige aftryk fra ham og hans familie stadig er til stede i regionen. Han skabte udvikling og fremgang, og han var kendt for at være både jordnær og visionær – og en markant samfundsfornyer grundfæstet i stærke traditioner. Der er derfor en linje mellem Absalon og UCSJ’s ambitioner.

 

Vores designproces

Ud fra det nye navn, research og samtaler med UCSJ – og med fokus på den vision, UCSJ har for fremtiden – har BGRAPHIC udarbejdet et stærkt logo, som både skaber opmærksomhed, viser styrke og udtrykker, at Absalon er en markant spiller i uddannelsesuniverset.

Stilmæssigt har vi fokuseret på at skabe et markant og enkelt udtryk. Typografisk og visuelt spiller designet på et internationalt campus-look. Absalon er rød; symboliserer det visionære og det varme. Logoet kan tilmed fungere digitalt i en animeret udgave.

”Det har været en super spændende og effektiv proces”, siger designchef Kathrine Raunkjær fra BGRAPHIC. ”Vi fik ret hurtigt funderet de elementer, der er brug for i et godt design. Vi havde også en meget effektiv godkendelsesproces med UCSJ, der gjorde det muligt at lancere i løbet af 4 uger”.

 

Vi hjælper med at sprede dit budskab

”Vi har udarbejdet en kort video med rektor Camilla Wang til lanceringsdagen til både studerende, medarbejdere og øvrige interessenter. Sammen med gimmicks såsom akrylbogstaver i nøgleringe, små informationsfoldere samt balloner og skønne madretter i kantinen skabte lanceringen opmærksomhed og en masse omtale. UCSJ har postet små film fra dagen på Instagram under hashtagget #PHabsalon, så det nye logo har allerede fået en super start.

Det nye navn er lanceret nu, men det træder først i kraft ved studiestart efter sommerferien.

Jul 2015

BGRAPHIC ønsker alle kunder, samarbejdspartnere og venner af huset en rigtig glædelig jul og et skønt og farverigt nytår!

Vi har haft et dejligt år med en masse spændende designopgaver og dejligt samarbejde med søde mennesker – og vi glæder os til et forhåbentligt lige så spændende 2016!

KH BGRAPHIC