Professionshøjskolen Absalon – Logo og visuel identitet
Markant logo til stor uddannelsesinstitution
University College Sjælland har den 1. august 2017 skiftet navn til Professionshøjskolen Absalon (PHA) for at få et mere markant navn, der beskriver deres uddannelser og i højere grad understøtter deres profil.
Absalon var en markant personlighed på Sjælland. Han repræsenterede det jordnære, uddannelse, kultur og et internationalt udsyn. Det repræsenterer professionshøjskolen Absalon i høj grad ved at være den største uddannelsesinstitution i regionen med uddannelser fordelt i flere byer i regionen.
Nyt navn skaber også et behov for et nyt logo. BGRAPHIC har skabt et nyt logo og tilhørende visuel identitet, der er markant, uformelt, legende og med reference til college-livet. Det har været vigtigt for os at skabe et letgenkendeligt logo og visuel identitet i en fase, hvor der skal skabes kendskab til et nyt navn blandt studerende og offentlighed.
Den visuelle identitet er udrullet på skiltning, kampagnemateriale, annoncer, publikationer, PowerPoint, korrespondance etc. PowerPoint og publikationer udarbejdes som skabeloner i Word, så PHA’s medarbejdere er i stand til at udarbejde materiale i det nye design.
BGRAPHIC har i samarbejde med PHA udviklet en plan for lanceringen af den nye identitet for medarbejdere og studerende. Kampagnen løb over flere dage, hvor først medarbejdere og derefter studerende og offentlighed fik lanceret nyheden. Det skete ved en video med rektor, merchandise og synlighed på de sociale medier for at skabe opmærksomhed på navneskiftet og den nye visuelle identitet. Det nye navn er blevet meget positivt modtaget blandt studerende og medarbejdere.
Læs mere på www.phabsalon.dk

