Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:
Optimér dit website – læs vores fire gode råd

Optimér dit website – læs vores fire gode råd

Hvis du virkelig vil shine og sikre mere trafik på dit website, så er det vigtigt, at du tænker målgruppen ind i alle aspekter af opgaven.

 

Har du prøvet at google, hvordan man får mere trafik på sit website og læst dig til, at man skal søgeordsoptimere? Søgeord er en del af løsningen. Det er vi enige i. De er vigtige. Dine tekster på websitet skal naturligvis indeholde de ord, som du forventer, at dine kunder søger på.

Mange web-managere og andre specialister inden for den verden fokuserer dog nærmest udelukkende på søgeord. Vi ser, at den mest optimale løsning er, når søgeord og design går op i en højere enhed. Hvis du virkelig vil shine og sikre mere trafik på dit website, så skal struktur og design også virke optimalt og være gennemarbejdet. Dit website skal professionaliseres hele vejen rundt. Så står du stærkt i din webkommunikation.

Nogle af de ting, vi især fokuserer på, når vi designer nyt website er:
 

1. Opdatér løbende dit indhold – det giver dig et Google-venligt website

Design og struktur skal udtænkes på en måde, så der løbende kommer nyt indhold på websitet, især på forsiden. Når Google ser, at indholdet løbende opdateres, kommer websitet højere op i søgningerne (også kaldet Google ranking).

Du kan fx vælge at have nyheder på forsiden. Nyhederne kan være placeret på en underside, men de seneste 2-3 nyheder kan trækkes frem og automatisk vises på forsiden.

Du kan også vælge at have et feed fra et af dine sociale medier, fx Twitter eller Instagram. Så bliver dine seneste posts vist på websitet. Det kræver naturligvis, at du er aktiv på de sociale medier, så både besøgende på websitet og Google kan se, at der sker noget i din virksomhed.
 

2. Tænk din målgruppe ind i alle aspekter af processen

Du skal ikke udarbejde dit website for at få så meget trafik som muligt. Du skal udarbejde det for at få så meget RELEVANT trafik som muligt. Du skal ramme din målgruppe – alle andre er ikke så vigtige. Du skal derfor tænke over, hvem det er, du vil have til at besøge dig. Hvad tiltaler dem? Hvad vil de se? Hvad leder de efter hos dig – og hvordan kan du lettest give dem det, de søger?

Er dit website en videns- eller informationsportal, hvor modtageren skal kunne finde information, materiale og viden? Er dit website et udvidet visitkort, hvor potentielle kunder kan få en introduktion til dig og dine projekter? Er dit website et salgsværktøj, hvor du med en bookingside eller indkøbskurv skal have de besøgende til at placere en bestilling?

Du skal have en tydelig call to action – og den skal være tiltalende for lige præcis din målgruppe. Både i struktur, design og tekst – og søgeord :-)
 

3. Ha’ fokus på kunderejsen i webdesign og resten af dit brand

Modtageren skal føle sig tryg og velkommen og føle, at han/hun bliver guidet på rejsen rundt i materialet – det gælder på dit website og også generelt i hele dit brand.

For det er vigtigt, at alt dit materiale fungerer optimalt og effektivt sammen. Betragt dine platforme som værktøjer, der skal fungere godt for dig i din kommunikation. Det er vigtigt, når du møder en kunde – fx når du præsenterer dig og din virksomhed i en PowerPoint-præsentation, eller når du uddeler salgsmateriale eller visitkort. Når kunden senere googler sig frem til dit website, skal der være en klar sammenhæng mellem det, han/hun tidligere har set og websitet. Kunden skal genkende dig og din virksomhed.

Det gør sandsynligheden større for, at han/hun benytter sig af dine services, husker dig, kommer igen – og ikke mindst anbefaler dig til andre.
 

4. Ha’ også kunden i tankerne, når det gælder det responsive website

Flere og flere går på nettet via mobil eller tablet. Derfor er det vigtigt, at dit website er optimeret til alle skærmtyper og digitale enheder – mobil, tablet og desktop.

Et website skal altid være responsivt, men det er dog også vigtigt, at du tænker over, hvem din specifikke målgruppe er, og hvilke kanaler de anvender. Hvis dine kunder næsten udelukkende besøger dit website via desktop, skal der muligvis bruges ekstra energi på designet til netop denne skærmstørrelse. Hvis dine kunder derimod altid besøger dit website fra mobilen, vil det være oplagt at fokusere særligt på udtrykket i den mindre skærmstørrelse.

 

Hos BGRAPHIC brænder vi for designet – for at udtænke, designe og udarbejde et website, som netop har fokus på flot design og på brugervenlig og intuitiv struktur. Websitet skal skabe opmærksomhed og skal passe til netop dig. Til den du er, og det du vil ud med.

Har du brug for hjælp til at optimere dit website – eller til at udarbejde et helt nyt website, så kontakt BGRAPHIC på info@bgraphic.dk eller 70 22 87 89. Vi hopper på opgaven, dér hvor du har brug for hjælp :-)

 
Find inspiration i vores webcases