Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:
Få innovative og indbydende messestande, der tiltrækker dine gæster

Få innovative og indbydende messestande, der tiltrækker dine gæster

BGRAPHIC giver dig 4 tips til, hvad du skal tænke over for at sikre, at de besøgende på en messe eller konference kommer hen til din stand

 

For at sikre, at du og din virksomhed får en positiv og succesfuld oplevelse, når I deltager i en konference, messe eller udstilling, er der en række elementer, der skal spille.

Det er vigtigt, at du rammer din målgruppe med din konference- eller messestand. Og at du fremstår professionel og tydeligt signalerer, hvem du og din virksomhed er, og hvad I står for.

Her er 4 tips til, hvad du og din virksomhed især skal tænke over for at sikre, at de besøgende på messen vælger at komme hen til din stand:

 

1. Hvad handler konferencen om, og hvem er jeres målgruppe?

Hvem er deltagerne på konferencen, og hvad er jeres ønsker til, hvem I skal tiltrække med jeres stand? Det har stor betydning for udarbejdelsen af en stand.

Er I fx på karrieremesse, hvor I introducerer studerende og nyuddannede til jeres virksomhed vha. ”employer branding”? Er det en B2B-konference (business to business) eller en B2C-konference (business to consumer)?

Jo mere præcise I er på, hvem I skal tale til, jo tydeligere kan vi sætte en stand sammen, som kommunikerer det rette budskab til den rette målgruppe.

 

2. Hvor meget plads er der til din stand?

Den information er vigtig, når vi skal komme frem til, hvilket materiale standen skal bestå af, og hvordan den skal udføres.

Ønsker I – og er der plads til – at folk kan sidde ned? Skal de læse information på væggene eller på roll-up-bannere, eller skal de have materialer ”to go” i form af fx en flyer eller brochure?

Skal I have et eller flere højborde, skal I have en præsentation til at køre på en tv-skærm, skal I have standere til brochurer eller merchandise?

Nogle stande skal kunne ”stå alene” – altså fungere uden medarbejdere til stede. Andre er mere medarbejderbårne, hvor en pointe med standen er, at de besøgende kan møde medarbejdere, stille spørgsmål, få hjælp osv.

Nogle stande kan være meget avancerede og stadig have høj fleksibilitet i, hvordan de kan stilles op. Nogle skal kunne genbruges i forskellige arealer ved forskellige events. Samme koncept kan evt. anvendes på arealer fra 6 kvm til 16-20-30-50-100 kvm.

 

3. Skal der tænkes ud af boksen, eller skal I have en klassisk stand?

Afhængig af emnet for konferencen kan det være, at I skaber mest omtale og positive tilkendegivelser ved at have en anderledes stand. En messestand skal naturligvis matche jeres brand og visuelle identitet, og så skal konceptet samtidig være indbydende, innovativt og tiltrække de besøgende på messen.

Effekterne kan både være af teknisk art eller mere iscenesat sammen med medarbejderne på standen – det kan fx være interaktivt med lys eller knapper, man skal trykke på. Eller det kan være med VR-briller, som de besøgende kan tage på og fx komme på en virtuel tur i din virksomhed, i produktet eller omgivelserne.

Det er altid godt via konceptet på standen at hjælpe medarbejderne med at kickstarte snakken med kunderne på en nem måde med en aktivitet. Så kommer dialogen hurtigere i gang.

Skal der være andre aktiviteter på standen, fx en scene til foredrag, en konkurrence, en fysisk aktivitet, et møderum, et aflukke til personlige effekter, kaffemaskine, podier til produkter, særlige gimmicks, minibuffet med kager, frugter, juicebar? Der er så mange muligheder for at skabe et godt indtryk for dine gæster på standen.

Du og din virksomhed skal tage stilling til, hvilken form for stand der tiltrækker netop de besøgende, I ønsker at tiltrække – og som samtidig på bedste vis præsenterer og er rammende og velfungerende for jeres brand. Vi har masser af muligheder og kan rådgive dig om den bedste løsning for dig og din virksomhed.

 

4. Hvad er jeres budget til opgaven?

Budgettet er af afgørende betydning. Det sætter rammen for omfanget af projektet. Vi vil altid tænke i, hvordan vi bedst kan udføre opgaven og få mest mulig effekt for pengene. Det er ærgerligt at drømme stort for efterfølgende at finde ud af, at det slet ikke er muligt. Så det er en god ide at afstemme forventninger med priser med det samme, så drømmene forbliver realistiske.

Husk dog på, at standmoduler kan genbruges med nyt udtryk fra konference til konference. Det betyder, at I i det lange løb kan spare penge, hvis I investerer i gode, solide standmoduler.

 

Tag designerne med på råd

BGRAPHIC har stor erfaring med at udtænke kreative løsninger i small, medium og large. Så vi kan hjælpe til, så vi helt fra starten kommer frem til den bedste løsning for jer, og vi kan bidrage med sparring undervejs i processen – også når det kommer til opsætning på dagen.

I kender bedst jeres egen virksomhed, så jeres viden, ønsker og behov er uvurderlige – og med vores knowhow kan vi sammen nå over målstregen.

 

Bliv inspireret af messe- og konferencestande, som vi har designet for andre kunder