Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

DBC – Udstillingsdesign

Analoge magneter forklarer digitale redskaber

Dansk Bibliotekscenter (DBC) og deres projektpartnere har præsenteret en ”prototype” på Læsekompasset til Bibliotekspolitisk Topmøde 2018.

Læsekompasset er et nyt digitalt værktøj til at skabe gode læseoplevelser. Det unikke ved Læsekompasset er, at bøger tagges med bløde værdier på tværs af genrer, så man kan få anbefalinger af bøger, som man ellers ikke ved eksisterer.

Læsekompasset er brugerdrevet, så jo flere folk der bidrager med tagging af bøger, jo bedre bliver søgeresultaterne. Derfor vil DBC gerne formidle, at Læsekompasset på den ene side er nemt at tagge bøger i, og på den anden side er et godt redskab for slutbrugere og bibliotekarer.

BGRAPHIC har udviklet det grafiske udtryk på standen og koncept for aktivering af de besøgende på DBCs messestand til Bibliotekspolitisk Topmøde 2018. Løsningen er blevet en stand, hvor deltagerne på topmødet hjælper med at tagge bøger med store magnettalebobler, så kan de se, hvilket søgeresultat, der kommer ud af en bestemt tagging.

BGRAPHIC har designet logo, plakater, standvægge, magneter, folder og disk til Læsekompasset.

BGRAPHIC har gennem de sidste år designet en ny messestand hvert år til DBC. Hver gang med et nyt fokus og nye måder at præsentere DBC’s arbejdsområder og aktiviteter. En super spændende proces – både at følge virksomheden og alle de nye idéer der opstår, og være med til at præge den digitale udvikling på de danske biblioteker.

Læs mere på www.dbc.dk

 


Lignende cases